„Europejski Fundusz Rolny na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich: Europa inwestująca w obszary wiejskie”
SIECIOWY PRODUKT TURYSTYCZNY PODBABIOGÓRZA
Przedsięwzięcie P.II.2.1: Promocja, integrowanie i sieciowanie oferty turystycznej obszaru LGD
Fundacja „Edukacja, Zdrowie, Rozwój” w Suchej Beskidzkiej realizowała projekt współfinansowany
ze środków Unii Europejskiej w ramach Poddziałania 19.2 Wsparcie na wdrażanie operacji w ramach
strategii rozwoju lokalnego kierowanego przez społeczność Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich
na lata 2014-2020 w ramach Strategii Rozwoju Lokalnego Kierowanego przez Społeczność Stowarzyszenia
LGD „Podbabiogórze” na lata 2014-2020.
Celem operacji było połączenie w 1 skomercjalizowany łańcuch różnego typu usług turystycznych i para turystycznych na terenie
powiatu suskiego opartych i wyselekcjonowanych na wyróżniku markowym powiatu.
Sieciowy produkt oparty jest o wspólny mianownik – wyróżnik ma wspólna nazwę: BABIOGÓRSKIE KLIMATY.
Projekt obejmował:
- Inwentaryzację zasobów i potencjalnych uczestników sieci Analiza postaw i oczekiwań interesariuszy
- Opracowanie kryteriów funkcjonowania sieci i wprowadzania nowych członków, regulamin, podział zadań pomiędzy interesariuszami
- Audyt merytoryczno – koncepcyjny Podbabiogórza
- Raport końcowy: Promocja, integrowanie i sieciowanie oferty turystycznej obszaru LGD
- Opracowanie Systemu Identyfikacji Wizualnej SIECI BABIOGÓRSKIE KLIMATY
Sieć cały czas się rozrasta - sprawdzaj!
REALIZACJA PROJEKTU:
Projekt, realizowany w okresie od 24.05.2018 – 30.04.2019, ma na celu połączenie w jeden skomercjalizowany łańcuch różnego typu usług turystycznych i paraturystycznych na terenie powiatu suskiego i stworzenie SIECI PRODUKTU TURYSTYCZNEGO PODBABIOGÓRZA pod marką „BABIOGÓRSKIE KLIMATY”. W skład sieci będą wchodzić podmioty: prywatny (noclegowy, gastronomiczny, komplementarny, transportowy), publiczny (gminy, powiat suski, BgPN) oraz społeczny (organizacje pozarządowe, inne). Zbudowanie platformy integracji i współpracy podbabiogórskich przedsiębiorców oraz założeń koncepcji marki terytorialnej pozwoli na włączenie podbabiogórskich przedsiębiorców w krajowy system organizacyjny produktów sieciowych, a lokalnym jednostkom samorządu terytorialnego umożliwi czytelne warunki wsparcia przedsiębiorczości turystycznej. Zakładanym celem jest również budowa lojalności dotychczasowych turystów, integracja oraz pozyskanie nowych konsumentów.
Warsztat II
CO OSIĄGNELIŚMY?
- Prezentacja wyników badań ankietowych i wywiadów.
- Przedstawienie koncepcji merytorycznej, organizacyjnej i graficznej.
- Burza mózgów: Dobre czy złe? Uczestniczę czy nie uczestniczę?
- Odpowiedź na pytanie: Czy wybrane narzędzia promocyjne są satysfakcjonujące?
- Jak mamy siebie wspierać wzajemnie?
Do uczestnictwa zapraszamy przedstawicieli sektorów:
- prywatnego (noclegowy, gastronomiczny, komplementarny, transportowy)
- publicznego (gminy, powiat suski, BgPN)
- społecznego (organizacje pozarządowe, inne).
Zgłoszenia przyjmujemy pod numerem telefonu: 33 874 25 84 lub e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. do dnia 08.03.2019r. (piątek)
Warsztat I
RAZEM CZY OSOBNO? DLACZEGO BUDOWAĆ MARKĘ PODBABIOGÓRZA
Celem warsztatu było zapoznanie uczestników z korzyściami budowy produktu sieciowego oraz ocena postaw lokalnych przedsiębiorców. Uczestnicy dokonali oceny atrakcyjności Podbabiogórza oraz korzyści funkcjonowania w sieci techniką analizy SWOT oraz drzewa problemów. Ustalili również akceptowalne warunki karty rabatowej.
Program
- Prezentacja współczesnego modelu zarządzania i promocji marki terytorialnej.
- Dlaczego marka jest ważniejsza ekonomicznie od działań indywidualnych (studia przypadków).
- „Kto przyjeżdża do Podbabiogórza i po co?” – analiza przeprowadzona jedną z technik kreatywnego rozwiązywania problemów.
- Budowa „user experience” – poruszanie się turystów na terenie Podbabiogórza.
- Praca w grupach, podsumowanie.
- Zaprezentowanie techniki analizy SWOT.
- Prezentacja rezultatów.