Przetarg
Sucha Beskidzka, 31.08.2023 r.
INFORMACJA Z OTWARCIA OFERT
dot. 2023/BZP 00362046:
Zamówienia Dostawy Zakup 9-osobowego mikrobusa dostosowanego do potrzeb osób niepełnosprawnych
w ramach programu pn. "Program wyrównywania różnic między regionami III"
Fundacja Edukacja, Zdrowie, Rozwój informuje, że w ramach ogłoszonego Zamówienia Dostawy Zakup 9-osobowego mikrobusa dostosowanego do potrzeb osób niepełnosprawnych w ramach programu pn. "Program wyrównywania różnic między regionami III" z dnia 22.08.2023 roku, wpłynęła jedna oferta od:
ZIMNY AUTO Sp. z o.o.,
ul. Rzgowska 142/146,
93-311 Łódź,
na kwotę:
netto: 217.000,00 zł
brutto: 266.910,00 zł.
Sucha Beskidzka, 22.08.2023 r.
Ogłoszenie o zamówieniu
Dostawy
Zakup 9-osobowego mikrobusa dostosowanego do potrzeb osób niepełnosprawnych
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: FUNDACJA EDUKACJA, ZDROWIE, ROZWÓJ
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 364762222
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Spółdzielców 1
1.5.2.) Miejscowość: Sucha Beskidzka
1.5.3.) Kod pocztowy: 34-200
1.5.4.) Województwo: małopolskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL219 - Nowotarski
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://fundacja.monttis.com.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - inny zamawiający Fundacja
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Zdrowie
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy: Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej: Zakup 9-osobowego mikrobusa dostosowanego do potrzeb osób niepełnosprawnych
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-66c97ce0-40d0-11ee-9aa3-96d3b4440790
2.5.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00362046
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2023-08-22
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania https://fundacja.monttis.com.pl
Ogłoszenie nr 2023/BZP 00362046 z dnia 2023-08-22
2023-08-22 Biuletyn Zamówień Publicznych Ogłoszenie o zamówieniu - Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy - Dostawy
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://fundacja.monttis.com.pl
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Dokumenty należy przesyłać w formie skanów na adres mailowy Zamawiającego
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu: polski
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Dostawy
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia Przedmiotem zamówienia jest zakup 9-osobowego mikrobusa do przewozu niepełnosprawnych pracowników Zakładu
Aktywności Zawodowej w Suchej Beskidzkiej. Samochód powinien spełniać następujące warunki:
Parametry techniczne pojazdu wymagane przez Zamawiającego:
1. Fabrycznie nowy 2023
2. Rozstaw osi powyżej 3300 mm
3. Lakier akrylowy – kolor do ustalenia
4. Silnik wysokoprężny, turbodoładowany, o poj. powyżej1900cm i mocy powyżej 100KM
5. Norma min. EURO 6
6. Oryginalne kombi 9 osobowe
7. Homologacja pojazdu do przewozu osób niepełnosprawnych
Z wyposażeniem:
1. Immobiliser, + autoalarm
2. centralny zamek z pilotem,
3. izolacja dźwiękowo-termiczna,
4. wspomaganie układu kierowniczego,
5. układ hamulcowy z ABS,
6. hamulce tarczowe wentylowane z przodu i z tyłu
7. systemy kontroli trakcji : układ EDS lub równoważny
8. systemy kontroli trakcji : układ ASR lub równoważny
9. systemy kontroli trakcji : układ MSR lub równoważny
10. systemy kontroli trakcji : układ ESP
11. zawieszenie przednie i tylne niezależne ze stabilizatorem
12. napęd na koła przednie lub tylne,
13. lusterka boczne regulowane i podgrzewane elektrycznie
14. skrzynia biegów min. 5- biegowa mechaniczna
15. klimatyzacja automatyczna - Climatronik - trzy strefowa – z regulacją i nawiewem w przedziale pasażerskim
16. poduszka powietrzna kierowcy i pasażera
17. pasy bezpieczeństwa z napinaczami dla kierowcy i pasażera
18. zagłówki z regulacją wysokości na wszystkich siedzeniach
19. regulacja kolumny kierownicy w dwóch płaszczyznach
20. zabezpieczenie przed złamaniem blokady kierownicy
21. całkowite przeszklenie pojazdu, szyby przyciemniane w przestrzeni pasażerskiej lub – oryginalnie dodatkowo rolety przeciwsłoneczne w przestrzeni pasażerskiej
22. wycieraczki szyby przedniej z dwustopniowa regulacją prędkości i spryskiwaczem
23. przesuwne prawe drzwi boczne z funkcją elek. wspomagania domykania
24. tylne drzwi z szybą ogrzewaną, wycieraczką i spryskiwaczem, z funkcją elek. wspomagania domykania
25. czujnik kontroli zapięcia pasów bezpieczeństwa dla kierowcy
26. stopień wejściowy boczny oświetlony
27. oświetlenie w podsufitce + gniazdo 12V w kabinie kierowcy
28. wentylacja kabiny z recyrkulacją, filtr przeciwpyłowy
29. drugi wymiennik ciepła z osobną regulacją i nawiewami na przedział pasażerski
30. elektrycznie regulowane przednie szyby boczne
31. fotel kierowcy z regulacją wysokości, podparciem odcinka lędźwiowego i podłokietnikami + pojedynczy fotel pasażera w kabinie kierowcy z podłokietnikami
32. wyjmowany i składany drugi i trzeci rząd siedzeń - siedzenia 2 miejscowe
33. wyjmowany czwarty rząd siedzeń - siedzenie 3 miejscowy
34. wszystkie siedzenia wyposażone w 3 punktowe pasy bezwładnościowe
35. światła do jazdy dziennej włączane automatycznie
36. sygnał dźwiękowy informujący o nie wyłączonych światłach
37. lampki kontrolne zaciągniętego hamulca ręcznego , awarii układu hamulcowego i poziomu płynu
38. pełna tapicerka przedziału pasażerskiego, podsufitówka welurowa lub materiałowa, pełne tapicerowanie boków pojazdu
39. uchwyty ułatwiające wsiadanie i wysiadanie z przedziału pasażerskiego
40. reflektory przeciwmgielne z przodu zintegrowane ze zderzakiem z doświetlaniem zakrętu do 40km/h
41. reflektory przednie halogenowe +regulacja zasięgu
42. trzecie światło stop+ światło przeciwmgielne z tyłu
43. przygotowanie do montażu radia – antena, głośniki szerokopasmowe
44. fabryczne radio FM/RDS z portami USB/SD/AUX-IN i zestawem głośnomówiącym telefonu komórkowego
45. dodatkowe opony zimowe – 4szt
46. pełnowymiarowe koło zapasowe, kartę pojazdu, trójkąt ostrzegawczy, gaśnicę oraz apteczkę.
Przystosowanie do przewozu osoby niepełnosprawnej na wózku:
1. Wszystkie fotele przestrzeni pasażerskiej szybko demontowane w układzie: fotel 3 osobowy z 4 rzędu, fotel 2 osobowy z 3 rzędu i fotel 2 osobowy z 2 rzędu
2. Wykładzina łatwo zmywalna, antypoślizgowa
3. Szyny wzdłuż mocujące wózek inwalidzki w podłodze pojazdu w miejscu drugiego rzędu siedzeń
4. Komplet pasów do mocowania 1 wózka inwalidzkiego do szyn
5. Pasy zabezpieczające osobę niepełnosprawną na wózku inwalidzkim
6. Najazdy teleskopowe aluminiowe z powłoką antypoślizgową umożliwiająca wprowadzenie wózka z boku do pojazdu
7. Oznakowanie pojazdu z przodu i z tyłu (symbolem : pojazd dla osób niepełnosprawnych
Minimalne warunki gwarancji:
1. 24miesiące bez limitu kilometrów
2. 36 miesięcy na powłokę lakierniczą
3. 144 miesiące na perforację elementów nadwozia
Wymagany termin realizacji do 30 dni od podpisania umowy
4.2.6.) Główny kod CPV: 34100000-8 - Pojazdy silnikowe
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2023-09-30
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 30
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: jakość, w tym do parametry techniczne, właściwości estetyczne i funkcjonalne takie jak dostępność dla osób niepełnosprawnych lub uwzględnianie potrzeb użytkowników
4.3.5.) Nazwa kryterium: Parametry techniczne
4.3.6.) Waga: 70
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Nie
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Nie
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Nie
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2023-08-30 12:00
8.2.) Miejsce składania ofert: ul. Spółdzielców 1, 34-200 Sucha Beskidzka
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2023-08-31 12:00
8.4.) Termin związania ofertą: 30 dni
Ogłoszenie o zamówieniu Dostawy
Oferta (pdf)
Oferta (doc)
Załącznik do oferty - specyfikacja techniczna samochodu (pdf)
Załącznik do oferty - specyfikacja techniczna samochodu (doc)
Oświadczenia (pdf)
Oświadczenia (doc)
Erasmus+ Zielone Kompetencje dla Wszystkich: Wspomaganie Rozwoju Edukacyjnego Osób z Niepełnosprawno´sciami i Wzmacnianie Potencjału Fundacji Edukacja, Zdrowie, Rozwój
„Zielone kompetencje dla wszystkich” - rusza nowy projekt Fundacji EZR
Fundacja Edukacja, Zdrowie, Rozwój ogłosiła rozpoczęcie nowego, innowacyjnego projektu, realizowanego pod nazwą „Zielone kompetencje dla wszystkich: wspomaganie rozwoju edukacyjnego osób z niepełnosprawnościami i wzmacnianie potencjału Fundacji”. Projekt, realizowany w ramach agendy Erasmus+ KA122-ADU, ma na celu łączenie troski o środowisko naturalne z potrzebami edukacyjnymi osób niepełnosprawnych. Inicjatywa stanowi realny wkład w budowę ekologicznie odpowiedzialnego społeczeństwa, w którym każdy, niezależnie od swojej sytuacji życiowej, ma równe szanse i znaczenie.
Międzynarodowa współpraca na rzecz globalnych zmian
Projekt „Zielone kompetencje dla wszystkich” przewiduje realizację szeregu kluczowych działań, mających na celu wzbogacenie oferty edukacyjnej Fundacji oraz rozwój kompetencji jej pracowników. Harmonogram projektu obejmuje kilka istotnych etapów, w tym rekrutację uczestników, opracowanie planów mobilności oraz przeprowadzenie 12 wyjazdów job shadowingowych (8 we Włoszech i 4 w Hiszpanii). Dzięki międzynarodowym doświadczeniom i współpracy z zagranicznymi ekspertami, uczestnicy będą mogli poznać alternatywne metody i techniki, które następnie zostaną zaadaptowane do lokalnych programów edukacyjnych Fundacji. To kluczowy krok w kierunku dostosowania oferty edukacyjnej organizacji do potrzeb osób z niepełnosprawnościami oraz realiów nowoczesnej integracji ekologicznej.
Nowe kompetencje, nowe strategie działania
Realizacja projektu „Zielone kompetencje dla wszystkich” przyniesie szereg istotnych korzyści, które będą miały znaczący wpływ zarówno na Fundację, jak i jej podopiecznych. Inicjatywa umożliwi nawiązanie międzynarodowych partnerstw, co przełoży się na wzmocnienie wielokierunkowych praktyk, podejmowanych w obszarze edukacji inkluzyjnej i ekologicznej. Finalnie przyczynią się one do wzbogacenia oferty edukacyjnej Fundacji, a także wdrożenia nowych metod i technik nauczania, co pozwoli lepiej odpowiadać na potrzeby osób z niepełnosprawnościami. Zrealizowane w ramach projektu działania, takie jak rozwój interaktywnych narzędzi edukacyjnych oraz modernizacja bazy dydaktycznej, pozwolą także na lepsze dostosowanie oferty Fundacji do aktualnych potrzeb ogólnospołecznych.
Krok w stronę budowy green society
Niezależnie od korzyści, które staną się udziałem Fundacji i jej podopiecznych, projekt stanowił będzie także kluczowy krok w kierunku budowy społeczeństwa, opartego na ideach tolerancji i odpowiedzialności. Inicjatywa ta przyczyni się do stworzenia bardziej inkluzyjnego środowiska edukacyjnego, w którym każda osoba ma możliwość aktywnego uczestnictwa w ochronie środowiska, niezależnie od swoich ograniczeń. Dzięki realizacji projektu we współpracy z partnerami zagranicznymi, Fundacja nie tylko wzbogaci własną ofertę edukacyjną, ale także stanie się wzorem dla innych organizacji. Jej misją jest bowiem udowodnienie, że integracja i zrównoważony rozwój nie tylko mogą, ale muszą iść w parze.
Projekt „Posiłek pod drzwi” - innowacyjna inicjatywa Fundacji Edukacja, Zdrowie, Rozwój
Fundacja Edukacja, Zdrowie, Rozwój w ramach swojego zaangażowania w rozwój społeczny i ekonomiczny, wdraża w Suchej Beskidzkiej projekt „Posiłek pod drzwi”. Inicjatywa ta, finansowana przez Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej, ma na celu nie tylko zapewnienie nowoczesnych usług gastronomicznych w regionie, ale także stworzenie ekonomicznej odporności w obliczu wyzwań, takich jak to, które zrodziła pandemia Covid-19.
Fundacja Edukacja, Zdrowie, Rozwój ogłosiła realizację projektu „Posiłek pod drzwi”, będącego częścią programu „Odporność oraz rozwój ekonomii społecznej i przedsiębiorczości społecznej” na lata 2022-2025. Projekt, który zainicjowano na mocy umowy nr 877/DES/KPO/2023, ma na celu rozwój ekonomiczny oraz zwiększenie odporności społeczności lokalnej na skutki potencjalnych pandemii.
Główny cel – wszechstronne bezpieczeństwo
Głównym założeniem projektu jest dostarczanie posiłków pod drzwi klienta, wykorzystując nowoczesne narzędzia IT, umożliwiające zdalne składanie zamówień. Dzięki tej inicjatywie Fundacja ma zwiększyć swoją rentowność ekonomiczną oraz zagwarantować przychody z działalności gastronomicznej, które mogą podlegać ograniczeniom w czasie pandemii. W ramach projektu przewidziano kilka kluczowych działań:
- Pierwszym z nich jest zwiększenie efektywności i mobilności usług garmażeryjnych i gastronomicznych poprzez zakup nowoczesnego pieca konwekcyjno-parowego, co pozwoli na zwiększenie wydajności działań gastronomicznych.
- Wdrożenie usługi „Posiłek pod drzwi” obejmuje także zakup pojazdu dostawczego, który umożliwi sprawny i ekologiczny transport posiłków.
- Kolejnym krokiem jest cyfryzacja i modernizacja strony internetowej Fundacji, umożliwiająca zdalne składanie zamówień poprzez dedykowany sklep internetowy, oparty na platformie WooCommerce. Nowe narzędzie pozwoli na szybką i wygodną obsługę klientów oraz zwiększy efektywność sprzedaży.
- Niezwykle istotnym aspektem projektu jest także reorganizacja struktury zatrudnienia w Fundacji. Zaangażowanie zewnętrznego specjalisty biznesowego, we współpracy z Wyższą Szkołą Turystyki i Ekologii, ma na celu optymalizację kadr oraz zachowanie dotychczasowych miejsc pracy, ze szczególnym uwzględnieniem osób niepełnosprawnych.
Potencjał projektu i korzyści społeczne
Projekt „Posiłek pod drzwi” posiada ogromny potencjał rozwojowy zarówno dla Fundacji, jak i społeczności lokalnej. Dzięki nowoczesnym rozwiązaniom IT, inwestycjom w infrastrukturę gastronomiczną oraz optymalizację zatrudnienia, Fundacja będzie w stanie skuteczniej działać na rynku usług gastronomicznych, wspierając osoby potrzebujące. Realizacja projektu przyczyni się do wzrostu konkurencyjności Fundacji, zwiększenia zatrudnienia lokalnej społeczności oraz podniesienia jakości życia mieszkańców poprzez łatwiejszy dostęp do wysokiej jakości posiłków. Ponadto, nowoczesne rozwiązania IT oraz ekologiczny proces dostaw przyczynią się do zmniejszenia śladu ekologicznego działalności gastronomicznej.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Serdecznie zapraszamy do skorzystania z naszego nowego sklepu internetowego Posiłek pod drzwi! Teraz możesz zamówić smaczne i pełnowartościowe posiłki bez wychodzenia z domu, z dostawą prosto pod drzwi. Odwiedź naszą stronę sklep.monttis.com.pl i wybierz spośród szerokiej oferty dań przygotowanych z najwyższej jakości składników.
Nasz sklep to idealne rozwiązanie dla wszystkich, którzy cenią sobie wygodę, bezpieczeństwo i zdrowe jedzenie. Każde zamówienie realizowane jest z troską o najwyższe standardy jakości, a nasz zespół dba o to, aby posiłki dotarły do Ciebie świeże i na czas.
Nie czekaj! Wejdź na sklep.monttis.com.pl i zrób swoje pierwsze zamówienie już dziś. Fundacja Edukacja, Zdrowie, Rozwój dba o to, aby każdy posiłek dostarczał nie tylko energii, ale także radości z jedzenia. Do zobaczenia online!
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Digital competences as a chance for a more secure tomorrow
W ramach nowego projektu Fundacja EZR opracuje interaktywny kurs dla przedsiębiorców
Fundacja Edukacja, Zdrowie, Rozwój wraz z M&M Profuture Trainning realizuje nowatorski projekt, wspierający rozwój kompetencji cyfrowych w sektorze mikro i małych przedsiębiorstw. Inicjatywa, finansowana w ramach programu Erasmus+ akcja KA210-VET - Partnerstwa na małą skalę w sektorze kształcenia i szkolenia zawodowego, ma na celu stworzenie interaktywnego szkolenia dla przedstawicieli świata biznesu, dostępnego w trzech wersjach językowych.
Idea i cele projektu
Głównym celem projektu jest opracowanie merytorycznego i metodologicznego interaktywnego kursu, który pomoże podnieść kompetencje cyfrowe kadry mikro i małych przedsiębiorstw (MiM). Planowane działania obejmują stworzenie przewodnika, opisującego niezbędne kompetencje cyfrowe, zdefiniowanie odpowiednich ścieżek rozwoju oraz opracowanie materiałów szkoleniowych w językach polskim, hiszpańskim i angielskim. Dodatkowo, projekt zakłada przygotowanie narzędzia oceny kompetencji cyfrowych oraz przeprowadzenie warsztatów „job shadowingowych”. Realizację projektu zwieńczy organizacja dwóch konferencji, podsumowujących prace projektowe: w Polsce oraz Hiszpanii.
Innowacyjny projekt – innowacyjne efekty
Rezultatem projektu będzie kompleksowy, interaktywny kurs, podnoszący kompetencje cyfrowe kadry mikro i małych przedsiębiorców. Kurs, dostępny w trzech wersjach językowych i różnych stopniach zaawansowania, będzie wdrożony na dedykowanej platformie internetowej. Dzięki temu uczestnicy z organizacji partnerskich oraz inne zainteresowane osoby będą mogły podnosić swoje umiejętności w obszarze digital, co przyczyni się do ich lepszego przygotowania do wyzwań współczesnego rynku pracy.
Cel: działanie praktyczne
Wyniki projektu mają istotne znaczenie praktyczne dla europejskiego sektora mikro i małych przedsiębiorstw, ponieważ przyczyni się do zwiększenia efektywności i konkurencyjności małych firm. Dzięki interaktywnemu kursowi przedsiębiorcy zyskają dostęp do nowoczesnych narzędzi edukacyjnych, które pozwolą im na bieżąco rozwijać swoje umiejętności. Inicjatywa ta wspiera również szerzenie wiedzy i dobrych praktyk w zakresie cyfryzacji, co jest kluczowe w kontekście globalnych trendów technologicznych.
___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
#PROJEKTY | Za nami pierwsze spotkanie partnerów projektu „Kompetencje cyfrowe szansą na pewniejsze jutro”!
W dniach 13-14 maja 2024 roku mieliśmy przyjemność gościć przedstawicieli M&M Profuture Trainning, rozpoczynając tym samym etap realizacji wspólnej inicjatywy.
Spotkanie rozpoczęło się od prezentacji członków konsorcjum, omówienia harmonogramu projektu, a także oficjalnego podpisania umowy o współpracy. Pracowaliśmy również nad agendą rozpowszechniania informacji o projekcie na poziomie krajowym oraz wewnętrzną walidacją projektu. Spotkanie zakończyło się wręczeniem certyfikatów uczestnictwa oraz wspólnym zwiedzaniem Krakowa.
Jesteście ciekawi dalszych efektów naszej pracy? Już wkrótce kolejne informacje!
#EZR #EdukacjaCyfrowa #KompetencjeCyfrowe #ErasmusPlus
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Zakończył się wyjazd job shadowingowy w ramach projektu “Digital competences as a chance for a more secure tomorrow”
W dniach 7-13 czerwca pracownicy Fundacji Edukacja Zdrowie Rozwój uczestniczyli w wyjeździe typu job shadowing. Zaplanowano go w Hiszpanii, w siedzibie partnera projektu „Digital competences as a chance for a more secure tomorrow”. W trakcie wyjazdu uczestnicy mieli okazję m.in. zapoznać się z dobrymi praktykami w zakresie rozwijania kompetencji cyfrowych w tamtejszych mikro i małych przedsiębiorstwach, a także zebrać niezbędne materiały, pomocne w kolejnym etapie wdrożeniowym.
W ramach wizyty czteroosobowa delegacja z Fundacji Edukacja Zdrowie Rozwój miała możliwość uczestniczenia w szeregu spotkań i warsztatów, zorganizowanych przez partnerów projektu. Wizyta rozpoczęła się 7 czerwca w La Casa de les Webs, gdzie przedstawiono wewnętrzny system zarządzania oraz przykłady narzędzi cyfrowych, rozwijanych dla firm. Następnie, 10 czerwca, delegacja odwiedziła Procornella – Centre d’empreses, gdzie zaprezentowano cyfrowe narzędzia do marketingu oraz sprzedaży, rezerwacji i CRM. W tym samym dniu miało miejsce także spotkanie w Hotelu Royal, gdzie omówiono kolejne zagadnienia, związane z efektywnością marketingu cyfrowego oraz e-commerce.
Wyjazd umożliwił pracownikom Fundacji bezpośrednie zapoznanie się z innowacyjnymi rozwiązaniami, stosowanymi na rynku hiszpańskim. Pozyskane doświadczenia będą cennym wsparciem dla dalszego rozwoju kursów, opracowywanych w ramach projektu. Zdobyta wiedza zostanie także wykorzystana do opracowania case studies, zawierających przykłady dobrych praktyk, które wzbogacą treści szkoleniowe. Dodatkowo, planowane jest wprowadzenie metodologicznych innowacji oraz rekomendacji dla firm, bazując na sukcesie hiszpańskich rozwiązań.
Erasmus+ - Równe szanse dla wszystkich. Rozwój kompetencji i aktywności organizacji we wspieraniu aktywizacji zawodowej i społecznej osób z niepełnosprawnościami
„Równe szanse dla wszystkich” – nowy projekt, nowe kompetencje, nowa jakość życia osób niepełnosprawnych
Fundacja Edukacja, Zdrowie, Rozwój rozpoczęła realizację kolejnego etapuprojektu, którego celem jest wsparcie organizacji, zajmujących się aktywizacją zawodową i społeczną osób z niepełnosprawnościami. Inicjatywa ta ma na celu nie tylko wzmocnienie kompetencji pracowników tych instytucji, ale także opracowanie nowych narzędzi i metod, które pozwolą na skuteczniejszą pomoc potrzebującym. Dzięki współpracy z międzynarodowymi partnerami wypracowane zostaną rozwiązania, realnie przyczyniające się do wsparcia osób z niepełnosprawnościami w odnajdywaniu się na rynku pracy oraz w życiu społecznym.
Odpowiedź na realne potrzeby społeczne
Fundacja dostrzegła rosnącą potrzebę podniesienia jakości wsparcia, oferowanego osobom z niepełnosprawnościami (OzN) i postanowiła odpowiedzieć na to wyzwanie poprzez rozwój kompetencji swoich pracowników oraz współpracowników z organizacji partnerskich. Bazujący na tej misji projekt - „Równe szanse dla wszystkich. Rozwój kompetencji i aktywności organizacji we wspieraniu aktywizacji zawodowej i społecznej osób z niepełnosprawnościami” - realizowany jest w ramach programu KA122-ADU. Jednym z kluczowych jego założeń jest stworzenie „Katalogu dostępności” – innowacyjnego narzędzia, które ma na celu zmapowanie i udokumentowanie dostępnych usług i zasobów. Katalog ten będzie nie tylko zbiorem informacji, ale także praktycznym przewodnikiem, który pomoże podopiecznym Fundacji w znalezieniu odpowiednich form wsparcia i możliwości rozwoju. Aby osiągnąć powyższe cele Fundacja nawiązała współpracę z partnerami z Czech i Grecji. Dzięki wymianie wiedzy oraz doświadczeń, projekt ma szansę nie tylko poprawić standardy wsparcia osób niepełnosprawnych w Polsce, ale także w całej Europie.
Od planu – do realnych korzyści
Realizacja projektu została zaplanowana na okres od października 2023 do marca 2025 roku, a jego struktura opiera się na kilku kluczowych etapach. Pierwszy z nich, który trwał od października do grudnia 2023 roku, skupiał się na rekrutacji uczestników projektu oraz na opracowaniu narzędzi, które będą monitorować i oceniać przebieg mobilności. Od stycznia 2024 roku do stycznia 2025 roku planowane są mobilności pracowników Fundacji oraz organizacji partnerskich do Czech i Grecji. W trakcie tych wizyt uczestnicy będą mieli okazję wziąć udział w działaniach typu „job shadowing”, które umożliwią im zdobycie nowych umiejętności i doświadczeń poprzez współpracę z zagranicznymi ekspertami. Ostatnie dwa miesiące projektu, przypadające na luty i marzec 2025 roku, będą poświęcone na gruntowną ewaluację oraz upowszechnianie wypracowanych rezultatów. Faza ta ma na celu nie tylko podsumowanie osiągniętych wyników, ale także stworzenie planów na przyszłość, które pozwolą na kontynuację i rozwijanie dobrych praktyk.
Wieloletnia praca na rzecz integracji społecznej
Fundacja Edukacja, Zdrowie, Rozwój od lat angażuje się w działania na rzecz osób z niepełnosprawnościami oraz innych grup, narażonych na wykluczenie społeczne. Organizacja nie tylko prowadzi kursy, szkolenia i seminaria, ale również realizuje projekty integracyjne, które mają na celu wspieranie aktywizacji społecznej i zawodowej. Realizacja projektu „Równe szanse dla wszystkich” stanowi kolejny krok w dążeniu Fundacji do podniesienia poziomu umiędzynarodowienia swojej działalności. Dzięki współpracy z partnerami z zagranicy, Fundacja planuje wprowadzić nowe, trwałe rozwiązania, które przyczynią się do lepszej integracji osób z niepełnosprawnościami w życiu społecznym i zawodowym. Tym samym, Fundacja nie tylko odpowiada na obecne potrzeby, ale także tworzy fundamenty pod przyszłe, długofalowe rozwiązania.
___________________________________________________________
Job shadowing w Czechach – nowe perspektywy, nowa wiedza, nowe inspiracje
W ramach projektu, mającego na celu podniesienie kompetencji organizacji wspierających osoby z niepełnosprawnościami, pracownicy Fundacji Edukacja, Zdrowie, Rozwój wzięli udział w programie job shadowingowym w Czechach. Wyjazdy te, zrealizowane na przełomie czerwca i lipca 2024 roku, były kluczowym elementem projektu, umożliwiającym zdobycie cennej wiedzy oraz wymianę doświadczeń z zagranicznymi ekspertami.
Nowe spojrzenie na wyzwania społeczne
Wyjazdy - zorganizowane w dwóch turach (od 26 czerwca do 2 lipca oraz od 4 lipca do 10 lipca 2024 roku) - stanowiły doskonałą okazję do zapoznania się z rozwiązaniami, wdrażanymi przez czeskich partnerów Fundacji. Każda tura obejmowała udział czteroosobowych zespołów, złożonych z pracowników różnych działów, co pozwoliło na wieloaspektową ocenę stosowanych w Czechach metod i narzędzi. Celem wyjazdów było przede wszystkim pogłębienie wiedzy uczestników na temat najlepszych praktyk, które mogą zostać zaadaptowane i wdrożone w Polsce. W tym kontekście kluczowy okazał się bezpośredni kontakt z nowoczesnymi technologiami oraz sprawdzonymi metodami wsparcia osób z niepełnosprawnościami, które w Czechach są już szeroko stosowane.
Teoria, praktyka, wizja
Program wyjazdów obfitował w różnorodne aktywności, które miały na celu nie tylko edukację, ale także praktyczne wdrożenie zdobytej wiedzy. Uczestnicy wzięli udział w szeregu warsztatów i spotkań, podczas których zapoznali się z najnowszymi technologiami, wspierającymi edukację i aktywizację zawodową osób z niepełnosprawnościami. Wśród nich znalazły się m.in. prezentacje nowoczesnych narzędzi, wspomagających procesy nauczania oraz urządzeń, ułatwiających codzienne życie osób z różnymi typami niepełnosprawności. Ważnym elementem programu były również wizyty studyjne w czeskich instytucjach, które na co dzień zajmują się wsparciem grup społeczne obciążonych. Nie zabrakło również sesji praktycznych, podczas których uczestnicy mieli okazję obserwować pracę czeskich specjalistów w terenie. Szczególnie cenne okazały się audyty dostępności miejsc publicznych.
Lokalne działanie, globalne cele
Job shadowing w Czechach został zrealizowany jako kolejny etap projektu „Równe szanse dla wszystkich. Rozwój kompetencji i aktywności organizacji we wspieraniu aktywizacji zawodowej i społecznej osób z niepełnosprawnościami” (KA122-ADU). Celem inicjatywy jest rozwój kompetencji pracowników Fundacji w zakresie wsparcia osób z niepełnosprawnościami, a także umiędzynarodowienie działań i wymiana doświadczeń z zagranicznymi partnerami. Dzięki podejmowanym aktywnościom – w tym wizytom w siedzibach zagranicznych partnerów - Fundacja nie tylko podnosi jakość swoich usług, ale również buduje trwałe relacje z organizacjami z innych państw, co zaowocuje wypracowaniem trwałych, globalnych rozwiązań.