Tytuł projektu: Wielopłaszczyznowy wzrost potencjału w edukacji dorosłych. Nowe doświadczenia i wyzwania

Numer projektu:  2022-1-PL01-KA122-ADU-000075117

Program: Erasmus+

Typ działania: KA122-ADU - Short-term projects for mobility of learners and staff in adult education

Organizacje goszczące:

BEC druzstvo – Business and Employment Co-operative (Czechy)

Európai Ökociklus Társaság (European Ecocycles Society)  (Węgry)

Organizacja wnioskująca: Fundacja Edukacja, Zdrowie, Rozwój (Polska)

Okres realizacji: 2022-09-15 do 2024-03-14 (18 miesięcy)

 

Cel projektu:

Celem projektu jest wymiana doświadczeń i wzmocnienie współpracy. Realizacja mobilności służyć będzie:

- wielopłaszczyznowemu podniesieniu kompetencji kadry;

- podniesieniu jakości zarządzania i doskonaleniu pracy kadry, w tym poznanie sprawdzonych form i zasad zarządzania strategicznego;

- nabyciu wiedzy w zakresie nowych metod aktywizacji społecznej i włączenia społecznego obcokrajowców i osób w niekorzystnej sytuacji życiowej;

- wypracowanie holistycznego modelu pracy organizacji, łączącego wszystkie aspekty zrównoważonego rozwoju;

- promocja nowego modelu

 

W ramach projektu planuję się zrealizować:

  • organizacja szkoleń i wizyt;
  • sprawozdanie uczestników z wizyt z uwzględnieniem poznanych form i metod pracy;
  • sprawozdanie porównawcze, dotyczące zarządzania i administrowania organizacjami przyjmującymi i organizacją goszczącą;
  • plan wdrażania zmian w sposobie zarządzania organizacją;
  • ankieta ex ant i ex post;
  • materiały informacyjne, dotyczące metod stosowanych przez organizacje goszczące;
  • plan działań włączających społecznie i zawodowo cudzoziemców zamieszkujących powiat suski;
  • konspekty zajęć aktywizacyjnych dla obcokrajowców, mających na celu ich włączenie społeczne i zawodowe;
  • opis opracowanego holistycznego modelu organizacji pracy (wersja papierowa i elektroniczna);
  • spotkania upowszechniające wypracowany model;
  • broszura informacyjna;
  • sprawozdanie ze spotkania informacyjnego

__________

#PROJEKTY | START projektu: "Wielopłaszczyznowy wzrost potencjału w edukacji dorosłych. Nowe doświadczenia i wyzwania"!
 
Przedstawiciele naszej Fundacji przebywali na Węgrzech @EuropeanEcocyclesSociety (Węgry) opracowywali harmonogram prac projektowych. Wspólna strategia pozwoli zaadresować kilka kluczowych problemów, pojawiających się w globalizujących się społecznościach lokalnych:
 
• Jak walczyć ze stereotypami, dotyczącymi imigrantów?
• Jak skutecznie włączać przyjezdnych w społeczne i zawodowe życie lokalnych społeczności?
• Jak edukować kadry, aby były gotowe na wspieranie tych zadań?
• Jak łączyć globalny rozwój z dbałością o środowisko lokalne?
 
W trakcie prac powstaną m.in. scenariusze szkoleniowe dla kadry administracyjnej, a także cykl warsztatów w zakresie budowania relacji z nowymi partnerami i rozwijania istniejących partnerstw. Zaplanowano także kursy dla lokalnych liderów i NGOsów w zakresie form i metod aktywizacji zawodowej obcokrajowców.
 
Jesteście ciekawi efektów? Zapraszamy do śledzenia naszego Facebooka, gdzie na bieżąco relacjonować będziemy postępy prac.
 
   
 
 
         
 
__________
 

Job-shaddowing na rzecz wzmocnienia potencjału edukacji dorosłych

 

W ramach projektu, realizowanego wraz z Európai Ökociklus Társaság, przedstawiciele Fundacji EZR odwiedzili siedzibę partnera na Węgrzech. Celem 7-dniowego wyjazdu było omówienie dalszych działań, nakreślenie scenariuszy prac, a także praktyczne wzmacnianie potencjału edukacji dorosłych poprzez podnoszenie kompetencji kadry, współpracowników i wolontariuszy.

Projekt "Wielopłaszczyznowy wzrost potencjału w edukacji dorosłych. Nowe doświadczenia i wyzwania", realizowany w ramach agendy  KA122-ADU, skupia się na tworzeniu międzynarodowych platform dla studentów i naukowców, ułatwianiu międzynarodowej współpracy w dziedzinie edukacji i badań oraz wzmacnianiu powiązań między sferą akademicką i pozaakademicką w dziedzinie edukacji, szkolenia praktycznego i uczenia się przez całe życie.

Job-shadowing, będący jednym z elementów projektu, pozwolił na intensyfikację współpracy międzynarodowej oraz poznanie funkcjonowania pionu administracyjnego partnera. Pracownicy Fundacji zdobyli również wiedzę i umiejętności z zakresu konstruowania relacji z nowymi partnerami oraz rozwijania istniejących partnerstw. Nabycie wiedzy w zakresie form i metod pracy w środowiskach społecznie i kulturowo trudnych było kolejnym ważnym celem wyjazdu. Pracownicy Fundacji poznali metody pracy i aktywizacji zawodowej oraz konstruowania relacji przez organizacje przyjmujące imigrantów. Dodatkowo, wyjazd pozwolił na podniesienie kompetencji z języka angielskiego oraz tak ważnych współcześnie soft skills.

Projekty, takie jak „Wielopłaszczyznowy wzrost potencjału w edukacji dorosłych”, są niezwykle ważne, ponieważ przyczyniają się do rozwoju wiedzy i umiejętności dojrzałych ludzi, co z kolei prowadzi do zwiększenia ich szans na rynku pracy, rozwijania kariery zawodowej, a także poprawy jakości życia. Dzięki takim inicjatywom organizacje, które je realizują, zyskują nowe doświadczenia, umiejętności i kontakty, które z pewnością przyczynią się do dalszego rozwoju i wzrostu ich potencjału. Wszystkie te czynniki sprawiają, że projekty mobilności w edukacji dorosłych są nie tylko ważne dla uczestników, ale także dla całego społeczeństwa. Dzięki nim mamy szansę na zwiększenie poziomu edukacji, a co za tym idzie, podniesienie standardów życia.

   
 
   
 
 
 __________
 

Rozpoczęła się realizacja kolejnego etapu projektu "Wielopłaszczyznowy wzrost potencjału w edukacji dorosłych: Nowe doświadczenia i wyzwania"

W dniu 24 kwietnia odbyła się wizyta przygotowawcza, która stanowiła ważny krok w realizacji zaplanowanych celów. Wzięło w niej udział dwóch przedstawicieli Fundacji Edukacja, Zdrowie, Rozwój, a także partner projektu: BEC druzstvo - Business and Employment Co-operative z Czech. Celem spotkania było dopracowanie międzynarodowych dokumentów oraz ustalenie szczegółów dotyczących wspólnej inicjatywy.

Celem projektu jest wymiana doświadczeń i wzmocnienie współpracy, a zakładana mobilność uczestników ma przyczynić się do podniesienia kompetencji kadry, jakości zarządzania i doskonalenia pracy. Ponadto, projekt ma na celu zdobycie wiedzy dotyczącej nowych metod aktywizacji społecznej i włączenia społecznego obcokrajowców oraz osób, znajdujących się w niekorzystnej sytuacji życiowej. W ramach projektu zostanie opracowany holistyczny model pracy organizacji, który będzie łączył wszystkie aspekty zrównoważonego rozwoju.

Co ważne, inicjatywa partnerów ma istotne znaczenie nie tylko w skali mikro. Poprzez planowane spotkania upowszechniające, projekt ma na celu szerzenie wiedzy i najlepszych praktyk wśród innych instytucji i organizacji społecznych. To z kolei przyczyni się do rozprzestrzeniania się pozytywnych zmian na szerszą skalę, również poza bezpośrednim obszarem działania projektu. W ten sposób, projekt „Wielopłaszczyznowy wzrost potencjału w edukacji dorosłych: Nowe doświadczenia i wyzwania” ma potencjał nie tylko do transformacji lokalnych społeczności, ale także do inspiracji i wpływu na inne regiony oraz środowiska społeczne.

 

  __________

Projekt „Wielopłaszczyznowy wzrost potencjału w edukacji dorosłych: Nowe doświadczenia i wyzwania” nabiera tempa

Za nami kolejny etap realizacji ambitnego projektu, który ma na celu wymianę doświadczeń i wzmocnienie współpracy w dziedzinie edukacji dorosłych. Od momentu wizyty przygotowawczej, która miała miejsce 24 kwietnia, kontynuujemy nasze wysiłki na rzecz podniesienia kompetencji kadry, jakości zarządzania oraz aktywizacji społecznej i zawodowej obcokrajowców oraz osób znajdujących się w niekorzystnej sytuacji życiowej. Aby osiągnąć te cele, w dniach 31.05-06.06.2023 trzech pracowników Fundacji Edukacja, Zdrowie, Rozwój miało niezwykłą możliwość uczestnictwa w job shadowingu w siedzibie czeskiego partnera - BEC druzstvo - Business and Employment Co-operative.

Pierwszy dzień job shadowingu rozpoczął się od udziału naszych pracowników w inspirującej konferencji, podczas której zdobyli oni wiedzę na temat zasad zarządzania strategicznego w organizacji o zasięgu międzynarodowym. W kolejnych dniach skupiliśmy się na poznawaniu struktury organizacyjnej podmiotów o zasięgu europejskim oraz metodach nawiązywania relacji z osobami ze środowisk trudnych, w tym z emigrantami.

Kolejne tematy, które poruszyliśmy, dotyczyły sposobów współistnienia różnych kultur na danym terenie, a także metod aktywizacji zawodowej i społecznej osób znajdujących się w trudnej sytuacji, społecznie i zawodowo wykluczonych, w tym również emigrantów. Nie zapomnieliśmy również o głównych zagrożeniach środowiskowych i metodach promowania oraz wdrażania dobrych praktyk ekologicznych.

Podczas job shadowingu nasi uczestnicy mieli również możliwość rozwijania swoich kompetencji językowych, szczególnie w zakresie komunikacji werbalnej. Wszystkie zdobyte umiejętności, wiedza i doświadczenia będą miały istotny wpływ na dalszą pracę naszej organizacji i przyczynią się do realizacji naszych celów projektowych.