Fundacja Edukacja, Zdrowie, Rozwój zaprasza osoby niepełnosprawne do udziału w nowym projekcie
Integracja, rozwój, nowe możliwości – pod tym hasłem Fundacja Edukacja, Zdrowie, Rozwój realizuje projekt, który może odmienić życie osób niepełnosprawnych. Jeśli jesteś jedną z nich i marzysz o czasie pełnym aktywności oraz wyzwań – zgłoś się! Czeka na Ciebie bezpłatny, 3-dniowy wyjazd do Krynicy-Zdroju, podczas którego podniesiesz komfort życia, zainwestujesz w rozwój zawodowy i zapewnisz sobie szansę na samodzielne funkcjonowanie.
Postaw na życie bez barier
Projekt "Życie bez barier - Integracja i Rehabilitacja Społeczno-Zawodowa dla Osób Niepełnosprawnych" to nowatorskie podejście do wspierania tych, którzy z powodu niepełnosprawności stawiają czoła wyzwaniom życia codziennego. Przygotowując program projektu Fundacja Edukacja, Zdrowie, Rozwój skupiła się na takim opracowaniu działań, które będą realnie wspierały rozwój osobisty, zawodowy i społeczny.
Projekt składa się z trzech głównych modułów, które łączą edukację, integrację i rozwój zawodowy. Na 15 uczestników czeka 3-dniowy wyjazd do urokliwej Krynicy-Zdroju, gdzie mogą liczyć na specjalistyczne warsztaty animacyjne oraz doradztwo zawodowe w formie szkoleń. Nie zabraknie zwiedzania, integracji, a także finalnej ewaluacji efektów, która pozwoli uczestnikom na zaobserwowanie wzrostu własnego potencjału oraz osiągnięć. Wszystkie koszty (zakwaterowanie, wyżywienie, przejazd oraz bilety wstępu) pokryte zostaną w ramach projektu.
Jak zgłosić się do projektu?
W projekcie mogą wziąć udział te osoby, które czują potrzebę rozwoju i chciałyby realnie zwiększyć komfort własnego życia. Warunkiem przyjęcia zgłoszenia jest spełnianie podstawowych kryteriów, takich jak:
- Wiek: 18 lat i więcej
- Stopień niepełnosprawności: umiarkowany lub znaczny
- Schorzenia:
- 12-C całościowe zaburzenia rozwojowe
- 04-0 choroby narządu wzroku
- 05-R upośledzenie narządu ruchu
- 10-N choroby neurologiczne
- 06-E epilepsja
- 02-P choroby psychiczne
- 01-U upośledzenie umysłowe
- 03L zaburzenia głosu, mowy i choroby słuchu
- Miejsce zamieszkania: powiat suski, wadowicki, nowotarski lub miasto Kraków
Rekrutacja trwa od 10 sierpnia do 10 września 2023 roku.
Dlaczego warto wziąć udział?
Celem projektu jest nie tylko zapewnienie uczestnikom chwil odpoczynku i integracji, ale przede wszystkim wsparcie w ich długoterminowym rozwoju. Dzięki specjalistycznym szkoleniom z doradcami zawodowymi oraz animatorami czasu wolnego, osoby niepełnosprawne będą miały szansę odkryć swoje mocne strony, nauczyć się radzenia sobie w nowych sytuacjach oraz rozwijać umiejętności potrzebne tak w codziennym życiu, jak i na rynku pracy. To jednak nie wszystko. To także szansa na wzmocnienie własnej samooceny oraz dostrzeżenie, że życie bez ograniczeń jest realnie możliwe. Wierzymy, że nasz projekt jest krokiem w kierunku przeciwdziałania społecznym i zawodowym barierom, inspirując innych do inwestowania w potencjał osób niepełnosprawnych i tworzenia bardziej otwartego oraz zrównoważonego społeczeństwa.
Osoby zainteresowane udziałem w projekcie mogą uzyskać więcej informacji pod numerem telefonu +48 33 874 24 55 lub odwiedzając stronę fundacja.monttis.com.pl.
Jedyną stałą rzeczą w życiu jest zmiana – zmieniamy na lepsze świat niepełnosprawnych
Fundacja Edukacja, Zdrowie, Rozwój rozpoczyna nowy projekt wsparcia osób niepełnosprawnych
Jedyną stałą rzeczą w życiu jest zmiana – zmieniamy na lepsze świat niepełnosprawnych – pod tym hasłem Fundacja EZR inicjuje nowy, bezpłatny pakiet wsparcia, stworzony dzięki współpracy z ekspertami wielu dziedzin. Inicjatywa, która ma na celu zapewnienie kompleksowej pomocy osobom niepełnosprawnym, już wkrótce umożliwi uczestnikom bardziej samodzielne i aktywne życie. Początek naboru wniosków planowany jest początkiem sierpnia.
W dynamicznym i zglobalizowanym społeczeństwie dążenie do pełnej integracji osób niepełnosprawnych nabiera szczególnego znaczenia. Współczesny świat stawia na równość, tolerancję oraz inkluzję jako fundamentalne wartości, które sprzyjają rozwojowi społeczeństwa jako całości. Działania, podejmowane w duchu większej inkluzywności, nie tylko sprzyjają samodzielności osób niepełnosprawnych, ale również przyczyniają się do rozwoju wzajemnego szacunku oraz pokonywania barier. Mając tę świadomość, Fundacja Edukacja, Zdrowie, Rozwój od lat skupia się na zapewnianiu mądrych, systemowych i kompleksowych działań, które pomagają osobom niepełnosprawnym w osiąganiu niezależności i rozwijaniu talentów.
Nowy projekt, który właśnie zainicjowano, otwiera nowe perspektywy dla osób niepełnosprawnych, pomagając im osiągnąć większą samodzielność, aktywność zawodową oraz rozwój osobisty. Aby stało się to możliwe, oferta obejmuje wiele obszarów wsparcia, w tym indywidualne doradztwo psychologiczne i zawodowe, cykl warsztatów umiejętności praktycznych oraz umiejętności cyfrowych. Ponadto planowane są szkolenia, mające doprowadzić do integracji osób niepełnosprawnych w środowisku społecznym oraz zwiększania ich aktywności życiowej. Przewidziano także ofertę z zakresu podnoszenia umiejętności pracy z osobami niepełnosprawnymi, która kierowana będzie do członków rodzin, opiekunów, kadry i wolontariuszy.
Uczestnikami i beneficjentami projektu mogą zostać osoby niepełnosprawne oraz członkowie ich rodzin, opiekunowie, kadra i wolontariusze Fundacji. Projekt będzie realizowany w miejscowości Sucha Beskidzka, w siedzibie Fundacji przy ul. Spółdzielców 1. Udział w projekcie jest całkowicie bezpłatny dzięki otrzymanemu wsparciu finansowemu środków PFRON, będących w dyspozycji Województwa Małopolskiego. Początek rekrutacji zaplanowano na 10 sierpnia 2023 roku. Wszelkie szczegółowe informacje dotyczące naboru zostaną opublikowane w kolejnym komunikacie. Można je także uzyskać kontaktując się z Fundacją pod numerem telefonu: +48 33 874 24 55 lub śledząc zakładkę „projekty” na stronie internetowej: fundacja.monttis.com.pl.
Ruszył nabór wniosków do projektu „Jedyną stałą rzeczą w życiu jest zmiana – zmieniamy na lepsze świat niepełnosprawnych”
Fundacja Edukacja, Zdrowie, Rozwój (EZR) ogłasza początek przyjmowania wniosków do nowego projektu wsparcia dla osób niepełnosprawnych i ich opiekunów. Jest to ważny krok w realizacji tego ambitnego przedsięwzięcia, które ma na celu zapewnienie kompleksowej i bezpłatnej pomocy potrzebującym jednostkom, a także przyczynienie się do większej tolerancji i społecznej świadomości. Okres rekrutacji potrwa do 10 września 2023 roku.
Kto może skorzystać?
- Osoby niepełnosprawne: W projekcie może wziąć udział 15 osób niepełnosprawnych w wieku 18 lat i więcej, z umiarkowanym lub znacznym stopniem niepełnosprawności. Przyjmowane są osoby z różnymi rodzajami schorzeń, takimi jak całościowe zaburzenia rozwojowe, choroby narządu wzroku, upośledzenie narządu ruchu, choroby neurologiczne, epilepsja, choroby psychiczne, upośledzenie umysłowe, zaburzenia głosu, mowy i choroby słuchu. Do składania wniosku uprawnione są osoby z terenu powiatu suskiego, wadowickiego, nowotarskiego oraz miasta Kraków.
- Bliscy osób niepełnosprawnych: W projekcie przewidziano miejsce dla 25 osób, będących członkami rodzin osób niepełnosprawnych, ich opiekunów, kadry i wolontariuszy zaangażowanych w proces rehabilitacji zawodowej lub społecznej osób z niepełnosprawnością.
Co oferuje projekt?
Oferta, przygotowana dla uczestników, jest bogata i różnorodna. Dla osób niepełnosprawnych przewidziano trzy moduły wsparcia: indywidualne poradnictwo psychologiczne i doradztwo zawodowe, cykl warsztatów umiejętności praktycznych oraz cykl warsztatów umiejętności cyfrowych. Działania te mają na celu wzmocnienie umiejętności, zwiększenie pewności siebie oraz wyposażenie uczestników w praktyczne narzędzia do skutecznego funkcjonowania w społeczeństwie. Wszystkie warsztaty są w pełni bezpłatne.
Część projektu, skierowana do rodzin, opiekunów, kadry i wolontariuszy, przewiduje warsztaty z zakresu nowoczesnych narzędzi w doradztwie indywidualnym i grupowym. Szkolenia będą szansą do rozwoju umiejętności społecznych oraz radzenia sobie z trudnościami w procesie rehabilitacji zawodowej i społecznej osób niepełnosprawnych. Eksperci poruszą także temat rozwiązywania trudnych sytuacji w procesie rehabilitacji zawodowej i społecznej osób z niepełnosprawnością. Wszystkie warsztaty są w pełni bezpłatne.
Jak aplikować?
Osoby zainteresowane uczestnictwem w projekcie mogą składać wnioski do 10 września 2023 roku. Wniosek można złożyć poprzez formularz, dostępny na stronie internetowej fundacji lub drogą mailową. Wszelkie szczegółowe informacje, dotyczące naboru, są także dostępne pod numerem telefonu: +48 33 874 24 55 oraz z zakładce „projekty” na stronie internetowej: fundacja.monttis.com.pl.
„Projekt realizowany przy wsparciu finansowym środków PFRON będących w dyspozycji Województwa Małopolskiego”.
Projekt pn. „Zmieniamy perspektywę – warsztaty wsparcia samodzielności osób z niepełnosprawnością”
Niepełnosprawność nie musi oznaczać wykluczenia!
Ponad 3 miliony osób, mieszkających w Polsce, to osoby z prawnie potwierdzoną niepełnosprawnością. Według szacunków jest ich jednak znacznie więcej – od 4 do 7 mln. Oznacza to, iż znaczna część społeczeństwa borykać się musi nie tylko z trudnościami fizycznymi i psychicznymi, ale także barierami społecznymi oraz zawodowymi, uniemożliwiającymi samodzielne funkcjonowanie. Czy usunięcie tych barier jest możliwe? Fundacja Edukacja Zdrowie Rozwój przekonuje, że tak – dlatego rozpoczyna realizację nowego projektu, który ma w tym pomóc.
Projekt „Zmieniamy perspektywę – warsztaty wsparcia samodzielności osób z niepełnosprawnością” zakłada szerokie wsparcie dla osób niepełnosprawnych, które w efekcie pomoże im w możliwie szerokim usamodzielnieniu się. Aby tak się stało, zaplanowano szereg zadań, obejmujących m.in. warsztaty umiejętności społecznych, komunikacji interpersonalnej, spotkania z doradcą zawodowym oraz Indywidualne Diagnozy Potrzeb Uczestników (IDPU). Do udziału w projekcie zaproszona zostanie grupa 15 osób niepełnosprawnych w wieku 18+, ze stopniem umiarkowanym lub znacznym, ze schorzeniami 04-O choroby narządu wzroku, 10-N choroby neurologiczne, 05-R upośledzenie narządu ruchu oraz 02-P choroby psychiczne, zamieszkujących województwo małopolskie. Będą to osoby, które do udziału w projekcie zostaną wyłonione w drodze procesu rekrutacyjnego.
Wszystkie warsztaty i szkolenia prowadzić będą doświadczeni eksperci, a odbywać się one będą w pomieszczeniach, należących do Hotelu Monttis. Placówka jest w pełni przystosowana do potrzeb osób niepełnosprawnych i posiada wieloletnie doświadczenie w rehabilitacji ludzi z ograniczeniami ruchowymi. Jesteśmy przekonani, że uczestnicy projektu poczują się u nas bezpiecznie. To bardzo ważne, ponieważ warunki, w jakich prowadzone są warsztaty, znacząco wpływają na ich skuteczność – mówi Maria Grzechynka, dyrektorka Hotelu Monttis. Nasze dotychczasowe doświadczenie i opinie gości pozwalają nam wierzyć, iż uda nam się zapewnić przestrzeń pełną zrozumienia i tolerancji, dzięki czemu powstaną okoliczności sprzyjające nauce i rozwojowi – dodaje.
Organizatorzy przewidują, iż dzięki współpracy z psychologami, terapeutami, a także doradcami zawodowymi, uczestnicy zyskają większą świadomość własnych szans na rynku pracy i nauczą się je wykorzystywać. Wzbogacą słownictwo fachowe, nauczą się przygotowywać niezbędne dokumenty i uczestniczyć w procesie rekrutacji. Dodatkowe zajęcia wzmocnią także ich poczucie własnej wartości, nauczą otwartości oraz pomogą w lepszej adaptacji w społeczności zawodowej.
Dodatkowe informacje na temat projektu: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
-----------------------------------------------------------------------------
#REKRUTACJA | Jesteś osobą niepełnosprawną i czujesz się wykluczony/a z życia zawodowego? Dołącz do projektu i skorzystaj z bezpłatnego wsparcia!
W ramach projektu „Zmieniamy perspektywę – warsztaty wsparcia samodzielności osób z niepełnosprawnością” zapraszamy 15 osób do skorzystania z pełnego pakietu doradztwa i szkoleń, obejmujących:
- warsztaty umiejętności społecznych
- warsztaty komunikacji interpersonalnej
- spotkania z doradcą zawodowym oraz
- skorzystanie z Indywidualnej Diagnozy Potrzeb Uczestników (IDPU)
Kto może aplikować?
Każda osoba dorosła z województwa małopolskiego, spełniająca poniższe kryteria:
- status osoby niepełnosprawnej ze stopniem umiarkowanym lub znacznym, ze schorzeniami 04-O choroby narządu wzroku, 10-N choroby neurologiczne, 05-R upośledzenie narządu ruchu oraz 02-P choroby psychiczne
- zamieszkanie na terenie powiatu suskiego, wadowickiego lub w powiatach ościennych
Pod uwagę wzięta zostanie ocena wpływu udziału w projekcie na wzrost samodzielności, a także motywacja kandydata do udziału w projekcie.
Decyduje kolejność zgłoszeń.
Jak aplikować?
Osoby zainteresowane udziałem w projekcie mogą zgłaszać się pod numerem telefonu:
+48 33 874 24 55, mailowo: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. lub osobiście w siedzibie Fundacji.
Serdecznie zapraszamy!
----------------------------------------------------------------------------
Uprzejmie informujemy, że rekrutacja do projektu się zakończyła. Grupa 15 osób została zrekrutowana!
Zapraszamy do śledzenia dalszych informacji na temat projektu!
----------------------------------------------------------------------------
Grupa docelowa projektu to 15 osób niepełnosprawnych z różnymi schorzeniami, w wieku 18+. Celem podjętych działań była pomoc w osiągnięciu samodzielności, która pozwala na pełnienie różnych ról społecznych i zawodowych. Dzięki udziałowi w projekcie, uczestnicy mieli szansę na aktywizację, zdobycie nowych kompetencji i budowę pewności siebie.
Dlaczego to tak ważne?
Aktywizacja osób niepełnosprawnych jest kluczowa dla ich rozwoju i integracji społecznej. Osoby niepełnosprawne często doświadczają barier i trudności, które utrudniają im pełne włączenie się do społeczeństwa i osiągnięcie samodzielności. Dlatego tak ważne jest, aby te osoby miały szansę na rozwijanie swoich umiejętności i zdobywanie doświadczenia, co pozwala im na pełniejsze uczestnictwo w życiu społecznym.
Jak osiągnięto ten cel?
Podczas konferencji wieńczącej projekt podsumowano założenia i cele, przekazano dobre praktyki oraz wręczono IDPU uczestnikom. Spotkanie poprowadził koordynator projektu, a uczestnicy mieli możliwość podzielenia się swoimi doświadczeniami. Drugą część spotkania stanowiły warsztaty dla opiekunów osób niepełnosprawnych, uczestników projektu oraz osób z instytucji zajmujących się aktywizacją osób niepełnosprawnych. Tematyka warsztatów dotyczyła zastosowanych metod rehabilitacji zawodowej i społecznej, a także możliwości ich adaptacji w innych organizacjach.
Wnioski dla innych podmiotów
Aktywizacja osób niepełnosprawnych może przybierać różne formy, takie jak warsztaty umiejętności społecznych, zajęcia z doradcą zawodowym, czy też programy wsparcia w integracji zawodowej. Wszystkie te działania mają na celu pomoc osobom niepełnosprawnym w rozwijaniu swoich kompetencji i umiejętności, co przyczynia się do ich samodzielności i integracji społecznej – i są to zadania, które należy podejmować koniecznie.
Podsumowując działania Fundacji Edukacja Zdrowie Rozwój należy stwierdzić, iż we współczesnych realiach podejmowanie działań, zmierzających do skutecznej aktywizacji osób niepełnosprawnych, jest fundamentem zdrowego społeczeństwa. Czynności integracyjne są korzystne nie tylko dla rozwoju osób zagrożonych wykluczeniem, ale również dla społeczeństwa jako całości. Osoby niepełnosprawne, które są aktywizowane i uczestniczą w życiu społecznym, są bardziej otwarte i bardziej zaangażowane w swoje otoczenie, co przyczynia się do rozwoju regionów jako całości.
Tytuł projektu: Wielopłaszczyznowy wzrost potencjału w edukacji dorosłych. Nowe doświadczenia i wyzwania
Numer projektu: 2022-1-PL01-KA122-ADU-000075117
Program: Erasmus+
Typ działania: KA122-ADU - Short-term projects for mobility of learners and staff in adult education
Organizacje goszczące:
BEC druzstvo – Business and Employment Co-operative (Czechy)
Európai Ökociklus Társaság (European Ecocycles Society) (Węgry)
Organizacja wnioskująca: Fundacja Edukacja, Zdrowie, Rozwój (Polska)
Okres realizacji: 2022-09-15 do 2024-03-14 (18 miesięcy)
Cel projektu:
Celem projektu jest wymiana doświadczeń i wzmocnienie współpracy. Realizacja mobilności służyć będzie:
- wielopłaszczyznowemu podniesieniu kompetencji kadry;
- podniesieniu jakości zarządzania i doskonaleniu pracy kadry, w tym poznanie sprawdzonych form i zasad zarządzania strategicznego;
- nabyciu wiedzy w zakresie nowych metod aktywizacji społecznej i włączenia społecznego obcokrajowców i osób w niekorzystnej sytuacji życiowej;
- wypracowanie holistycznego modelu pracy organizacji, łączącego wszystkie aspekty zrównoważonego rozwoju;
- promocja nowego modelu
W ramach projektu planuję się zrealizować:
- organizacja szkoleń i wizyt;
- sprawozdanie uczestników z wizyt z uwzględnieniem poznanych form i metod pracy;
- sprawozdanie porównawcze, dotyczące zarządzania i administrowania organizacjami przyjmującymi i organizacją goszczącą;
- plan wdrażania zmian w sposobie zarządzania organizacją;
- ankieta ex ant i ex post;
- materiały informacyjne, dotyczące metod stosowanych przez organizacje goszczące;
- plan działań włączających społecznie i zawodowo cudzoziemców zamieszkujących powiat suski;
- konspekty zajęć aktywizacyjnych dla obcokrajowców, mających na celu ich włączenie społeczne i zawodowe;
- opis opracowanego holistycznego modelu organizacji pracy (wersja papierowa i elektroniczna);
- spotkania upowszechniające wypracowany model;
- broszura informacyjna;
- sprawozdanie ze spotkania informacyjnego
__________
Job-shaddowing na rzecz wzmocnienia potencjału edukacji dorosłych
W ramach projektu, realizowanego wraz z Európai Ökociklus Társaság, przedstawiciele Fundacji EZR odwiedzili siedzibę partnera na Węgrzech. Celem 7-dniowego wyjazdu było omówienie dalszych działań, nakreślenie scenariuszy prac, a także praktyczne wzmacnianie potencjału edukacji dorosłych poprzez podnoszenie kompetencji kadry, współpracowników i wolontariuszy.
Projekt "Wielopłaszczyznowy wzrost potencjału w edukacji dorosłych. Nowe doświadczenia i wyzwania", realizowany w ramach agendy KA122-ADU, skupia się na tworzeniu międzynarodowych platform dla studentów i naukowców, ułatwianiu międzynarodowej współpracy w dziedzinie edukacji i badań oraz wzmacnianiu powiązań między sferą akademicką i pozaakademicką w dziedzinie edukacji, szkolenia praktycznego i uczenia się przez całe życie.
Job-shadowing, będący jednym z elementów projektu, pozwolił na intensyfikację współpracy międzynarodowej oraz poznanie funkcjonowania pionu administracyjnego partnera. Pracownicy Fundacji zdobyli również wiedzę i umiejętności z zakresu konstruowania relacji z nowymi partnerami oraz rozwijania istniejących partnerstw. Nabycie wiedzy w zakresie form i metod pracy w środowiskach społecznie i kulturowo trudnych było kolejnym ważnym celem wyjazdu. Pracownicy Fundacji poznali metody pracy i aktywizacji zawodowej oraz konstruowania relacji przez organizacje przyjmujące imigrantów. Dodatkowo, wyjazd pozwolił na podniesienie kompetencji z języka angielskiego oraz tak ważnych współcześnie soft skills.
Projekty, takie jak „Wielopłaszczyznowy wzrost potencjału w edukacji dorosłych”, są niezwykle ważne, ponieważ przyczyniają się do rozwoju wiedzy i umiejętności dojrzałych ludzi, co z kolei prowadzi do zwiększenia ich szans na rynku pracy, rozwijania kariery zawodowej, a także poprawy jakości życia. Dzięki takim inicjatywom organizacje, które je realizują, zyskują nowe doświadczenia, umiejętności i kontakty, które z pewnością przyczynią się do dalszego rozwoju i wzrostu ich potencjału. Wszystkie te czynniki sprawiają, że projekty mobilności w edukacji dorosłych są nie tylko ważne dla uczestników, ale także dla całego społeczeństwa. Dzięki nim mamy szansę na zwiększenie poziomu edukacji, a co za tym idzie, podniesienie standardów życia.
Rozpoczęła się realizacja kolejnego etapu projektu "Wielopłaszczyznowy wzrost potencjału w edukacji dorosłych: Nowe doświadczenia i wyzwania"
W dniu 24 kwietnia odbyła się wizyta przygotowawcza, która stanowiła ważny krok w realizacji zaplanowanych celów. Wzięło w niej udział dwóch przedstawicieli Fundacji Edukacja, Zdrowie, Rozwój, a także partner projektu: BEC druzstvo - Business and Employment Co-operative z Czech. Celem spotkania było dopracowanie międzynarodowych dokumentów oraz ustalenie szczegółów dotyczących wspólnej inicjatywy.
Celem projektu jest wymiana doświadczeń i wzmocnienie współpracy, a zakładana mobilność uczestników ma przyczynić się do podniesienia kompetencji kadry, jakości zarządzania i doskonalenia pracy. Ponadto, projekt ma na celu zdobycie wiedzy dotyczącej nowych metod aktywizacji społecznej i włączenia społecznego obcokrajowców oraz osób, znajdujących się w niekorzystnej sytuacji życiowej. W ramach projektu zostanie opracowany holistyczny model pracy organizacji, który będzie łączył wszystkie aspekty zrównoważonego rozwoju.
Co ważne, inicjatywa partnerów ma istotne znaczenie nie tylko w skali mikro. Poprzez planowane spotkania upowszechniające, projekt ma na celu szerzenie wiedzy i najlepszych praktyk wśród innych instytucji i organizacji społecznych. To z kolei przyczyni się do rozprzestrzeniania się pozytywnych zmian na szerszą skalę, również poza bezpośrednim obszarem działania projektu. W ten sposób, projekt „Wielopłaszczyznowy wzrost potencjału w edukacji dorosłych: Nowe doświadczenia i wyzwania” ma potencjał nie tylko do transformacji lokalnych społeczności, ale także do inspiracji i wpływu na inne regiony oraz środowiska społeczne.
__________
Projekt „Wielopłaszczyznowy wzrost potencjału w edukacji dorosłych: Nowe doświadczenia i wyzwania” nabiera tempa
Za nami kolejny etap realizacji ambitnego projektu, który ma na celu wymianę doświadczeń i wzmocnienie współpracy w dziedzinie edukacji dorosłych. Od momentu wizyty przygotowawczej, która miała miejsce 24 kwietnia, kontynuujemy nasze wysiłki na rzecz podniesienia kompetencji kadry, jakości zarządzania oraz aktywizacji społecznej i zawodowej obcokrajowców oraz osób znajdujących się w niekorzystnej sytuacji życiowej. Aby osiągnąć te cele, w dniach 31.05-06.06.2023 trzech pracowników Fundacji Edukacja, Zdrowie, Rozwój miało niezwykłą możliwość uczestnictwa w job shadowingu w siedzibie czeskiego partnera - BEC druzstvo - Business and Employment Co-operative.
Pierwszy dzień job shadowingu rozpoczął się od udziału naszych pracowników w inspirującej konferencji, podczas której zdobyli oni wiedzę na temat zasad zarządzania strategicznego w organizacji o zasięgu międzynarodowym. W kolejnych dniach skupiliśmy się na poznawaniu struktury organizacyjnej podmiotów o zasięgu europejskim oraz metodach nawiązywania relacji z osobami ze środowisk trudnych, w tym z emigrantami.
Kolejne tematy, które poruszyliśmy, dotyczyły sposobów współistnienia różnych kultur na danym terenie, a także metod aktywizacji zawodowej i społecznej osób znajdujących się w trudnej sytuacji, społecznie i zawodowo wykluczonych, w tym również emigrantów. Nie zapomnieliśmy również o głównych zagrożeniach środowiskowych i metodach promowania oraz wdrażania dobrych praktyk ekologicznych.
Podczas job shadowingu nasi uczestnicy mieli również możliwość rozwijania swoich kompetencji językowych, szczególnie w zakresie komunikacji werbalnej. Wszystkie zdobyte umiejętności, wiedza i doświadczenia będą miały istotny wpływ na dalszą pracę naszej organizacji i przyczynią się do realizacji naszych celów projektowych.
Erasmus + project - small partnerships - Education for sustainable development
Education for sustainable development
2021-2-PL01-KA210-ADU-000050348
Implementation period: 01/04/2022 - 31/03/2023
Action - KA 2 - Strategic Partnerships for Adult Education - Small Scale Partnerships Organizations:
LEADER: Education Health Development Foundation, Sucha Beskidzka, Poland
Partner: Európai Ökociklus Társaság (European Ecocycles Society), Gyöngyös, Hungary
The main goal of the project is to improve the quality of educational activities, including changing the way classes are conducted by developing a proprietary course (together creating one coherent international course) based on digital solutions aimed at building knowledge, skills and attitudes among adults in the area of Partnership in the field of climate change and sustainable development. The indirect goal is to strengthen the potential of the Partnership by increasing the competences of employees and associates participating in the project and obtaining in-depth information about the state of knowledge and awareness of residents in the field of climate change, ecology and sustainable development.
The developed educational offer will be prepared in an electronic version and posted on the public educational platform Moodle. Tasks based on the use of digital tools (digitization of courses and the survey process as well as virtual dissemination) are in line with the vision and directions of development of the Partnership, because in the face of the threats resulting from the COVID pandemic - 19 all entities of formal and informal education shifted the burden of education to the distance formula. This is due not only to the recommendations and safety requirements, but also to solutions that have been used for many years and as part of the education of people with limited time (saving travel and accommodation), who want to independently shape the hours of study (people working, bringing up children). In this respect, both the research process itself and its digital version as well as the programs of educational courses with the formula of distance learning fit into the priority of Digitization (Digital Transformation).
Project results:
1) A model course in Sustainable Development using digital tools aimed at building knowledge, skills and attitudes among adults in the area of Partnership in the field of climate change and sustainable development.
2) International meetings (e.g. exchange of experiences, getting to know the host organization, joint training or participation in workshops)
3) Dissemination meetings.
4) Increasing the knowledge of the project participants in the field of climate change, sustainable development and the natural environment treated as the heritage of future generations
5) Shaping positive attitudes among project participants in the field of ecology, climate change, sustainable development
6) Increasing the knowledge and increasing the potential of the Partnership in the areas of activities covered by the intervention.
We kindly ask you to participate in the study as part of the "Education for Sustainable Development" project implemented as part of the European
Erasmus+ program in the Polish-Hungarian partnership. The target group of the study will be adults of various types - professionally active, socially
excluded, performing niche professions, with low earnings, low education). The scope of activities and their formula has been developed in such a
way that it does not limit their participation in any way. The analysis of the topic allowed to define the MAIN PROBLEM, which is the lack of an
attractive offer (the need to develop it) in the field of informal education addressed to adults in the area of shaping pro-ecological attitudes and
increasing theoretical and practical knowledge in the field of sustainable development and climate change. A similar problem was defined by the
Partners. All also pointed to the need to internationalize the courses of good practice and ideas implemented in individual countries.
- Getting to know each other and building positive relationships
- Discussion of the principles of implementing the partnership agreement
- Verification of responsibilities within the project.
- Discussing the progress of design work, administrative and financial monitoring,
- Evaluation of previous activities
Activities carried out under the "KA 2 - Strategic partnerships for adult education - small-scale partnerships" program began with an in-depth diagnosis of the analyzed problem. A survey was carried out with 1,000 participants from each partner country. The target group of the research were adults belonging to various categories: professionally active, socially excluded, working in niche professions, with low earnings and low education. The results of the research showed that all these groups understand the importance of environmental problems (especially in Poland this awareness is at a high level). At the same time, however, the respondents also noticed a clear lack of an attractive offer in the field of informal education, addressed to adults - especially in the area of shaping pro-ecological attitudes, sustainable development and climate change.
The research results were presented in a scientific report prepared by the project partners. Based on the findings, both institutions identified an urgent need to internationalize courses and good practices. In order to fill this gap, the second stage of the joint project involves the development of an innovative educational course that will be available in a digital format and aimed at niche target groups. As a result, the project will contribute to increasing the level of awareness and involvement of adults in the issues of sustainable development and environmental protection. In addition, the digital course will be available to all interested parties, which will enable the dissemination of knowledge and good practices on a pan-European scale.
It is worth noting that education for sustainable development is not only a matter of theoretical knowledge, but also shaping pro-ecological attitudes and habits that will allow for better care for the planet in everyday life. To make this possible, the project assumes the need to broadly educate all individuals and entities that are active in public life, including: university students at the bachelor's and master's level, students of vocational education programs, trainers and mentors, primary school and secondary schools, participants in adult education programmes, companies and local/regional governments and other sections of society involved in non-formal education.
The conducted research and analyzes also show that the key thematic areas that should be taken into account when preparing the aforementioned educational programs are in particular: earth sciences, natural resources management, sustainable food production, multifunctional agriculture, circular economy, changes and mitigation of their negative effects, sustainable tourism, local production, renewable energy sources and product choice and conscious consumption. In the context of such holistic goals, it should therefore be stated that the "Education for Sustainable Development" project is an important step towards protecting our planet for future generations.
__________